tisdag 19 januari 2010

"Gud räddar Sverige" perfekt marknadsföring?


Idag när jag va på väg till skolan så såg jag en affisch på valand. På den var bara stort text : " Sveriges enda räddning ett uppvaknande till Gud"
Jag tyckte det var heeelt underbar marknadsföring om den kommer bli av på det sättet jag har analyserat det.
Jag snackade med min nära polare på msn om det och här är min analys om den:

Marius säger:
jo..
vad var det?
Balt_en säger:
en affisch
Marius säger:
ok..
såg inget speciellt
Balt_en säger:
:
Sveriges enda räddning ett uppvaknandet till GUD.
typ
Marius säger:
jaha

Balt_en säger:
mm..
helt CP
sjukt många som var på hållplatsen
stog o kolade o snackade om den
heeelt
sjukt
Marius säger:
jaså
Balt_en säger:
jepp
cp
att hjärntvätta folk så
o så fans det ingen länk eller nåt till det
bara den texten
Marius säger:
va jaså
tja... jag tycker det låter vettigt om du frågar mig =)
sen, är alla hjärntvättade redan
Balt_en säger:
dumt att trycka på "Gud" så där på folk tycker jag
massa unga som kan ta det förgivet
Marius säger:
hur menar du?
Balt_en säger:
säg att massa dagis barn eller låg/högstadie/gymnasie ungdomar som ser det..
så tror man på det eftersom det va så på trängande
och fastnade verkligen i skallen
så säg att det va svenska kyrkan som har gjort det
så sätter dom upp nåt liknande igen om ett par dagar så att folk kan relatera till dem
hade dom sett sitt namn där nu så hade många tittat bort eftersom det är svenska kyrkan
men eftersom det inte fans nåt namn så får den grejen mer förtroende och det blir lättare för folk att lita på svenska kyrkan nästa gång om dom sätter upp deras namn där
jag tror att såna affischer kommer koma upp i nån vecka till utan nåt namn
sen kommer det väl ett super affisch
där dom berättar om hela grejen och vem som står bakom
ren perfekt marknadsföring tycker jag
smarta typer som fan!
Marius säger:
mm ok..
vi får väl se
Balt_en säger:
=)
Marius säger:
=)

Inga kommentarer: