torsdag 13 november 2008

4 dagar med Fredrik




Hmmm...
Till att börja med så ska jag va lite kritisk. Idag efter skolan så snackade jag med några i klassen och, eller ja ska prata för mig själv nu. Grul är ett företag som håller på med upplevelsebaserat lärandet. Men jag få tyvärr säga att, det kändes inte alls som det. Det var otroligt mycket prat.
Missförstå mig inte, det var jätte roligt och lärorikt men, det var inte så mycket upplevelser som man hade trott att det skulle bli. Det klart att det var någon rolig icebreaker som vi körde då och då. Men själva läran om upplevelse baserat lära var inte alls upplevelse fullt.
Jag missade måndags lektion. Men resten av veckan var väldigt mycket snack.

Aja...nu var jag lite väl negativ.
Jag älskade handels spelet. Det var nog det enda "riktiga" upplevelse som jag personligt fick den här veckan. Det var otroligt kul. Men fortfarande det var bara ett spel som handlar om något helt annat än det vi skulle lära oss. Det hade varit kul om Grul hade ett spel om just själva upplevelsebaserat lära. Men fan...nu har jag fått dom kritiska glasögon igen...
Jag tyckte att Fredrik var underbar föreläsare som var otroligt lätt att lyssna på. Det var lätt att följa och hänga med i både föreläsningar och i olika uppgifter. Man hade lärorika dagar, som man kommer att ha nytta av i framtiden.
Så....Tack Fredrik det va kul att ha dig hos oss!!!! Ha det gott

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Bra och rak feedback. Det var trist att du missade måndagen eftersom vi då ägnade ifrån 9-15 att bara spela spel och då hann med ett gäng.

Upplägget vi tänkt oss var måndag-tisdag bara spel och onsdag-torsdag fokus på föreläsning med diskussion kring bland annat speldesign samt insprängda uppgifter där ni fick jobba med varandra (skedde några gånger per dag).

Jag ska dock ta med mig feedbacken att det kanske är bättre att sprida ut spelen istället för att köra de fokuserade på två dagar eftersom det förutsätter hög närvaro för att bli riktigt lyckat. Vi får se hur det blir om det blir någon uppföljning på denna kurs nästa år.

Ta hand om dig och lycka till i framtiden.

ps
Förresten är GRUL inget företag utan tillhör Göteborgsregionens kommunalförbund, men det är en detalj:)

Michelle Rebecca Hermon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Michelle Rebecca Hermon sa...

1. Bilden är bedårande vacker.
2. Låten på din profil är grymmt bra.
3. Jag får en positiv känsla av din blogg ^^