onsdag 25 mars 2009

Tid


Nu har det gått otroligt lång tid sen jag skrev här sist.
Det har hänt massor, och jag har börjat tänka lite mer skärpt.
Jag börjar fatta att det är dax att växa upp och att jag måste ta ansvar för grejer jag säger och lovar. Jag känner att efter jag har flyttat från Partille har jag fått nytt energi och av otrolig behov att få ut det så nytt kan komma så det blir cirkulation och inte så instängt. Jag känner att musiken hjälper mig otroligt mycket. Att lyra med bandet göt att jag kan vara mera fokuserad på min vardag som just nu är min praktik på SportComunication.
Det har börjat går framot nu eftersom jag har fått ett par till praktikanter som ska vara med och jobba med NQ24. Känns så himla mycket bättre att ha någon att bolla med.

Jag flyttade från Partille för ett par veckor sen p.g.a att en kille som bodde där tillsammans i det lilla "kolektivet" blev arg av att vi blev uppsagda att flytta i slutet av månaden så att han lämnade två el elementer på full styrka på sitt rum som han låste sen och stack. Tur att proppen gick precis innan jag skulle gå o lägga mig.
Hyresvärden frågade mig om jag hade massor med apparater som var igång. Det va kanske därför proppen gick. Och det hade jag inte, så han gick upp till det andra killens rum för att cheka. När han låste upp rumet och öppnade så fick vi ett otroligt varmluft boll mot oss. Där inne var över 60C och förnstret var öppen lite lite grann så att det skulle bli drag.
Jag trodde jag skulle svima. Hela kroppen började skaka och jag blev livrädd. Tänkte bara på att om jag hade somnat och om proppen inte hade gått.... Det är jag som bodde precis intill hans rum...
Jag började packa direkt och när jag skulle lägga ner saker i mina flytt lådor som jag hade på vinden hittade jag en liten flaska med ett par piller i. Det var såna kommer inte ihåg vad det heter men det är sådana manliga hormoner som man blir aggressiv av...typ. I MIN FLYTT LÅDA!!!
Sen ringde jag ett par vänner och kollade om det var möjligt att dom hämtade mig men en av dem hade druckit och kunde inte köra, nån annan pallade inte så sen så jag blev kvar i huset mitt sista natt... Vi var uppe till klockan ca 02:00. Undertiden ringde jag min styv pappa som är fd polis och frågade vad man skulle göra och han sa att självklart detta ska polis anmälas. så min hyres värd ringde direkt och gjorde en anmälan.
Senare på natten kom min söta flicka för att hjälpa mig att lugna ner mig. Jag skakade och kunde inte tänka klart, det va så jävla hemskt. När hon kom så det bästa vi kunde göra var att gå o lägga sig...hon somnade ganska direkt. Jag låg och bara tänkte en massa "tänk om han kommer hem för att avsluta jobbet?" och liknande.
Det hände lite senare. Han kom hem vid 04:00 jag hörde hans vartenda steg. Jag smsade hyresvärden direkt och han blev väldigt förvånad att han var hemma eftersom hyresvärden sov där nere precis vid ingången och märkte ingenting. Så han ringde polisen direkt att dom skulle komma hit.
Timmarna gick och det hände inte så mycket.
Hyresvärden smsade att han ska ringa dem igen......
Polisen kom inte fören ca 08:00 (HV ringde vid 04:00).
Men det hände inte så mycket när dom kom heller..Killen nekade så klart allt och polisen stack kanske 15min efter dom kom.

J kom senare på dagen och hjälpte mig flytta till Mölndal. TACK J!
Det första som hände när jag flyttade hit var att jag stack iväg till Belgien med GreenPeace och räddade världen i några dagar. När jag kom hem nån dag efter käkade jag på en bl***pizzeria och blev matförgiftad. Hade feber i 2-3 dagar, "spydde" och hade diarré i 3 dagar till.
Sen blev det bättre men då fick jag problem med min gammal skada som jag har haft i 7 år typ så jag ringde till vårdcentralen men dom ville inte ta emot mig eftersom jag var fortfarande registrerad i Skåne. Så jag ringde till en annan vårdcentral och dom var jätte snälla och om jag lovade att adressändra till Mölndal så fort jag kunde så skulle jag få en tid och det gjorde jag så klart.
På vårdcentralen sa dom att det inte gick att göra någoting av dessa smärtor och att jag har fått en skada för livet. "Fuck you" tänkte jag och gick till sjukgymnasten han gav mig en tid nästa dag redan och när jag ko dit då hjälpte han mig otroligt mycket...få se om det verkligen hjälper i längden...
Aja...nu är jag skit sen till skolan och träffa min arbetsgrupp....fan...ovanligt..
jaja...
puss

P.S. Mer infå om NQ24 kommer under dagen.
P.S.S. sorry för alla stav fel och sånt, har väldigt bråttom, hinner inte rätta...just nu.

Inga kommentarer: