onsdag 18 februari 2009

NordicQuest



Igår började jag med att träffa Helejna som kommer att vara min handledare under den närmaste tioveckors LIA period. Och Johan (Involved in MTB since 2004, organizing about 16 races, mostly DH and XC, and participating on various committees. Moved to Europe from South Africa to introduce ultra-endurance MTB races, and new single stage and multi-stage races) som har ett projekt NodicQuest, vilket är en MTB tävling.
Tävlingen kommer att hållas i Danmark - 16 Maj, Sverige 30 - Maj och Skottland - 18 Juli.
Min uppgift är att skaffa sponsorer, och att få flera deltagare att anmäla sig till tävlingen som har världens näst längsta MTB-bana på 250 km. Den har även ytterligare en bana på 125 km. Banan på 250 km kommer att vara till för team race medan den andra är till för single race. Det är värt att vara med och försöka vara bäst på att klara av Sveriges största MTB utmaning någonsin!
Man kan registrera sig HÄR och på http://www.nordicquest.dk/
Jag kommer försöka uppdatera bloggen så ofta jag bara kan.

Ha det gott och hoppas på att jag få se er på NordicQuest!

Inga kommentarer: