fredag 12 september 2008

ProjSpel


Projekt Ledning med inriktning Spel heter utbildning som jag går.
Jag valde den här utbildning av ren slump. Jag bara googlade på nånting som hade med spel att göra och så hittade jag det. Först var jag väldigt osäker men sen bestämde jag mig för att skicka iväg ansökan. Sen blev jag kallad till intervju och då fattade jag att det va lite mer seriöst det här. Jag var jätte säker på att jag inte skulle komma in men det gjorde jag, och eftersom jag inte hade något bättre för mig så bestämde jag mig för att tessta (tessta tessta tessta). Och nu har jag gott lite mer än en termin och det är helt suveränt! Det passar mig perfekt, den är lika flummig som jag.

Utbildningen för mig är nånting som är inte så jätte konkret. Väldigt flummig och ganska stor/bred. Det känns som att man kommer kunna göra nästan vad som helst efter man har gått klar den.
Vi läser bland annat marknadsföring, projekt ledning, spel, pedagogik...

Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra efter utbildningen. Men efter den kommer jag kunna utnyttja det mesta som jag har lärt mig under utbildningen var jag än hamnar. Icebreakers kommer att komma till väldigt stor nytta. Samma sak med att kunna analysera reklam, spel och andra olika projekt.
Största nytta kommer jag nog ha utav alla CPS metoder. Eller jag hoppas på det för att det va det som var mest intressant hittills. Och om jag hade kunnat så hade jag blivit CPS konsult, men det känns väldigt osäkert, vågar nog inte sattsa på det. I alla fall, mitt mål är att kunna påverka människor på ett kreativ sätt och jag tror att alla bitar i utbildningen kommer ge mig det kunskap jag behöver för att kunna få jobb inom branchen som jobbar med till exempel reklam, spel, marknadsföring osv.

Inga kommentarer: