torsdag 2 oktober 2008

E ackord på gitarr



Sitter och klingar lite på gitarren. Försöker komma på något nytt, men det går lite så där.
Just nu är jag alldeles för exalterad. Ringde till en booker i Tyskland idag igen. Han är ansvarig för WaterDogs turné i Januari.

WaterDog:
Spelar Glamish Rock. Kommer från Skåne.
Gå in och lyssna gärna: http://www.myspace.com/waterdogspace

Med bookern så snackade jag om vi skulle kunna vara med på WaterDogs turné som som ett förband. Det hade varit helt underbart ju! Och han sa att det var mycket möjligt! Han ville höra oss först bara för att veta hur vi låter, och sen skulle han bestämma om det kan bli nåt.
Just nu så spelar Dirt, bandet som jag spelar i, in nya låtar. Jag började spela bas i bandet för ca tre veckor sen.


Nu spelar jag på E ackord....
Ackord:

Det är det mest magiska som fins här på jorden. Tänk att man kan få folk att gråta, skratta eller att ta livet av sig bara av att använda några få ackord, som helst består av tre eller flera olika toner. Och klingar så otroligt fint tillsammans.

Men det är klart att man inte kan säga att all musik är så himla perfekt som man tror. Man har lärt sig att utnyttja vissa ljud vågor som påverkar oss människor på ett speciellt sätt. Man kan både sänka och höja hjärnans frekvenser. Och det är skitfarligt! Genom att sänka hjärnans frekvenser till Delta nivån så kan man "programmera" in olika kommand.
Det finns olika inlärnings "låtar", där man lyssnar på en ljud när man sover. Ljudet sänker hjärnans frekvenser och sen sänder det olika signaler via ljud in i hjärnan för att t.ex. förbättra minne eller liknande.
Nu kom jag av mig igen, det jag ville säga är att musiken som ni lyssnar på radio, oftast är kombinerad med speciella ljudvågor som är "vänliga" för örat.
Stora skivbolag använder sig av desssa vågor för att sälja bättre. Samma gäller reklamer, men där har man mycket kortare tid på sig och därför skickar man ofta ut mycket kraftigare ljudvågor som få dig att sitta kvar och stirra på skärmen.
Lycka till...
Tack!

Inga kommentarer: